Obtinere aviz planuri/programe/proiecte/activitati
ART. 31
(1) Autorităţile competente pentru protecţia mediului, denumite în continuare ACPM, care conduc procedurile de reglementare, notifică titularul să transmită administratorilor şi custozilor ariilor naturale protejate şi, după caz, autorităţii responsabile cu administrarea ariilor naturale protejate neatribuite în administrare/custodie o copie a documentaţiei depuse la ACPM, însoţită de informarea asupra etapei procedurale în care se află planul/programul/ proiectul/activitatea, în vederea obţinerii avizului administratorilor/custozilor ariilor naturale protejate de interes naţional/internaţional/comunitar pentru planuri/programe/ proiecte/activităţi, după caz.
(2) Modalitatea de emitere şi modelul avizului administratorilor/custozilor ariilor naturale protejate sunt prevăzute în anexa nr. 10.
(3) ACPM notifică administratorii/custozii/autoritatea responsabilă a ariilor naturale protejate pentru participarea în cadrul unei/unui comisii/comitet/colectiv constituite/constituit ce funcţionează pe lângă ACPM.
(4) Administratorii/Custozii ariilor naturale protejate sau, după caz, autoritatea responsabilă exprimă puncte de vedere referitoare la aspectele relevante specifice domeniului lor de competenţă în cadrul procedurilor de reglementare şi emite avize favorabile/nefavorabile, fundamentând modul de abordare integrată a efectelor rezultate din implementarea planului/programului/proiectului şi/sau a desfăşurării activităţii asupra ariei/ariilor naturale protejate din zona de influenţă.
(5) Procedurile de reglementare în care participă administratorii şi custozii ariilor naturale protejate sau, după caz, autoritatea responsabilă sunt derulate de către ACPM în vederea emiterii avizului de mediu pentru planuri/programe, acordului de mediu pentru proiecte, avizului Natura 2000, autorizaţiei/autorizaţiei integrate de mediu pentru activităţi, precum şi autorizaţiei pentru activităţile de recoltare, capturare, achiziţie şi comercializare a florilor de mină, a fosilelor de plante şi fosilelor de animale vertebrate şi nevertebrate, precum şi a plantelor şi animalelor din flora şi, respectiv, fauna sălbatică.
(6) Documentele solicitate titularilor de planuri/programe/ proiecte/activităţi de către ACPM în cadrul procedurilor de reglementare vor fi transmise de către titular, la solicitarea ACPM, administratorilor/custozilor/autorităţii responsabile în vederea emiterii avizelor.
(7) Pe baza documentelor prevăzute la alin. (6), administratorii/custozii ariilor naturale protejate/autoritatea responsabilă emit(e) avize înainte de emiterea actelor de reglementare menţionate la alin. (5), conform prevederilor prevăzute în anexa nr. 10. Avizele conţin principalele motive şi considerente care au stat la baza deciziei de emitere a avizului favorabil/nefavorabil al administratorilor/custozilor ariilor naturale protejate.
(8) În cadrul procedurilor de revizuire a actelor de reglementare emise anterior de către ACPM pentru care administratorul/custodele ariei naturale protejate/autoritatea responsabilă a emis avizul se solicită revizuirea acestuia din urmă dacă au intervenit modificări care pot afecta integritatea ariei naturale protejate sau obiectivele de conservare pentru care a fost desemnată.
Extras Anexa 10
d) administratorii şi custozii pot solicita informaţii suplimentare în termen de 15 zile de la primirea unei cereri de avizare, respectiv în termen de 3 zile pentru activităţile de recoltare/capturare a speciilor sălbatice de floră şi faună, în scopul comercializării;
f) termenul de emitere a avizului administratorului/custodelui este de 30 de zile de la primirea solicitării cu documentaţie completă şi/sau de la primirea informaţiilor suplimentare, dacă nu este prevăzută altă perioadă într-un alt act normativ sau în procedurile de reglementare prin care s-a solicitat avizul administratorului/custodelui;
g) termenul de emitere a avizului administratorului/custodelui pentru activităţile de recoltare/capturare a speciilor sălbatice de floră şi faună, în scopul comercializării, este de 5 zile de la primirea unei solicitări cu documentaţie completă sau de la primirea informaţiilor suplimentare;
Strategii, programe, planuri, proiecte de activităţi
Procedura de obţinere a avizului pentru strategii, programe, planuri şi proiecte de activităţi privind utilizarea terenului şi a resurselor
Documentaţia necesară pentru avizare:
- Cerere către APNA conţinând obligatoriu: identitatea solicitantului (copia codului unic de înregistrare), date de contact (adresă, număr de telefon fix, mobil, fax)
- Documentaţia care face obiectul avizării, în format electronic şi tipărit, inclusiv anexe tip hartă
- Alte documente considerate relevante de către solicitant
- APNA îşi rezervă dreptul de a solicita informaţii suplimentare în vederea evaluării solicitării, dacă este cazul
Tarife:
700 lei - avizare cu consultarea CŞ al PNA (pentru documentaţii de urbanism, amenajamente silvice - altele decât cele pentru fond forestier proprietate a statului, planuri de management ale bazinelor hidrografice)
0 lei - avizare cu consultarea CŞ al PNA (pentru alte tipuri de documentaţii)
Exemplificarea unor categorii de activităţi care pot fi incluse în această secţiune:
- Realizarea/actualizarea PUG, PUZ, PATZ, PATJ etc.
- Realizarea de strategii de dezvoltare comunitară
- Realizarea de programe privind planificarea şi dezvoltarea sectorială
- Realizarea/actualizarea amenajamentelor silvice
- Realizarea/reactualizarea planurilor de management ale bazinelor hidrografice
- Amenajarea unor trasee turistice noi
- Proiecte privind derularea unor activităţi
Documentele necesare în vederea obţinerii avizului se depun în copie la secretariatul APNA, cu ştampile şi semnături lizibile, într-un dosar plic la care se anexează un suport magnetic care să conţină toate documentele în format electronic (.jpg, .pdf sau .doc). Persoana care preia documentaţia va verifica toate documentele şi în format electronic. Documentaţia nu va fi înregistrată decât dacă, în urma verificării, aceasta conţine toate documentele specificate în prezenta procedură. În vederea emiterii avizului, APNA îşi rezervă dreptul de a solicita informaţii suplimentare.
Pentru activităţile care presupun achitarea unui tarif de avizare, se vor înregistra şi procesa doar dosarele însoţite de chitanţa care atestă achitarea acestui tarif. Tariful se încasează la sediul APNA din localitatea Sudrigiu, nr. 136, comuna Rieni, jud. Bihor, sau poate fi achitat prin Ordin de Plată bancar.
Solicitările depuse vor fi analizate şi, după caz, avizate de către APNA în termen de:
15 zile calendaristice de la primire pentru solicitările care nu necesită consultarea CŞ
30 zile calendaristice de la primirea cererii pentru solicitările care necesită consultarea CŞ,
sau de la data primirii solicitărilor suplimentare.
Primirea dosarelor şi eliberarea avizelor se face la sediul Administraţiei Parcului Natural Apuseni, de luni până joi între orele 08:00 şi 16.30 şi vineri între 08:00 şi 14:00.
Contact
Administraţia Parcului Natural Apuseni,
Centrul Administrativ şi de Vizitare Sudrigiu
nr. 136, 417419 comuna Rieni, jud. Bihor
fax 0259/329339, tel 0372/702242
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Date de identificare fiscală ale APNA:
Denumire: RNP-Romsilva APNApuseni RA
Cont Trezorerie Beius: RO84TREZ0785069XXX001618
Cont Lei: RO31RNCB0037158565640001
Cont Euro:RO04RNCB0037158565640002
Banca: BCR Ștei
CUI: RO25741956
Registrul Comerţului: J05/902/03.07.2009
Aplicația Apuseni Citizen Science
Aplicație pentru dispozitive mobile
Utilizatorii de dispozitive mobile Apple iOS și Android pot descoperi în cadrul aplicației informații care au ca scop atragerea publicului larg în activitățile de conservare a biodiversității.
Principalele secțiuni ale aplicației vor permite:
- localizarea poziției utilizatorului;
- căutarea unei zone de interes și afișarea de date referitoare la zona conform setărilor făcute de utilizator (trasee, locații turistice, limite de rezervații, zonare, alte tipuri de date);
- încărcarea de fotografii/filme cu poziționare GPS;
- încărcarea de observații;
Aplicația este disponibilă în română și engleză, pe dispozitive Apple iOS și Android.
iOS: https://apps.apple.com/us/app/apuseni-citizen-science/id1599308107
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=ro.apna.citizenscience
Link-uri utile ...
- R.N.P. Romsilva - http://www.rosilva.ro/
- Ministerul Mediului - http://www.mmediu.ro/
- Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate - http://ananp.gov.ro/
- Proiect ERASMUS + ( VALOR ) - https://erasmus-valor.eu/
- Serviciul de urgență 112 (STS) - https://www.sts.ro/ro/localizarea-112
Conștientizare comunități locale
Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa Prioritară 4 ”Protecția mediului prin măsuri de conservare a biodiversității, monitorizarea calității aerului și decontaminare a siturilor poluate istoric”
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.
Parcul Natural Apuseni - Destinaţie Europeană de Excelenţă
Prezentare 1 min, Prezentare 3 min
EDEN este acronimul pentru Destinaţie Europeană de Excelenţă, un proiect al Comisiei Europene care promovează modele de dezvoltare a turismului durabil în Uniunea Europeană. Proiectul se bazează pe competiţii naţionale anuale care au ca rezultat selectarea unei „destinaţii de excelenţă” pentru fiecare ţară participantă.
Rezultate examem/concurs angajare specialist în tehnologia informației
Rezultate examen/ concurs organizat de RNP Romsilva – Administraţia Parcului Natural Apuseni R.A. în data de 16.11.2018 pentru ocuparea unui post vacant de SPECIALIST ÎN TEHNOLOGIA INFORMAȚIEI.
Anunț angajare manager de proiect
În data de 19.09.2018 ora 10:00, la sediul RNP Romsilva - Administrația Parcului Natural Apuseni RA din Sudrigiu, nr. 136, comuna Rieni, judetul Bihor, se organizează examen /concurs pentru ocuparea postului de manager proiect. ...
Rezultate examem/concurs consilier juridic
Rezultate examen/ concurs organizat de RNP Romsilva – Administraţia Parcului Natural Apuseni R.A. în data de 16.08.2018 pentru ocuparea unui post vacant de consilier juridic.