• În Apuseni...
  • Tradiţii...
  • Peştera Urşilor

Obtinere aviz planuri/programe/proiecte/activitati

ART. 31
(1) Autorităţile competente pentru protecţia mediului, denumite în continuare ACPM, care conduc procedurile de reglementare, notifică titularul să transmită administratorilor şi custozilor ariilor naturale protejate şi, după caz, autorităţii responsabile cu administrarea ariilor naturale protejate neatribuite în administrare/custodie o copie a documentaţiei depuse la ACPM, însoţită de informarea asupra etapei procedurale în care se află planul/programul/ proiectul/activitatea, în vederea obţinerii avizului administratorilor/custozilor ariilor naturale protejate de interes naţional/internaţional/comunitar pentru planuri/programe/ proiecte/activităţi, după caz.
(2) Modalitatea de emitere şi modelul avizului administratorilor/custozilor ariilor naturale protejate sunt prevăzute în anexa nr. 10.
(3) ACPM notifică administratorii/custozii/autoritatea responsabilă a ariilor naturale protejate pentru participarea în cadrul unei/unui comisii/comitet/colectiv constituite/constituit ce funcţionează pe lângă ACPM.
(4) Administratorii/Custozii ariilor naturale protejate sau, după caz, autoritatea responsabilă exprimă puncte de vedere referitoare la aspectele relevante specifice domeniului lor de competenţă în cadrul procedurilor de reglementare şi emite avize favorabile/nefavorabile, fundamentând modul de abordare integrată a efectelor rezultate din implementarea planului/programului/proiectului şi/sau a desfăşurării activităţii asupra ariei/ariilor naturale protejate din zona de influenţă.
(5) Procedurile de reglementare în care participă administratorii şi custozii ariilor naturale protejate sau, după caz, autoritatea responsabilă sunt derulate de către ACPM în vederea emiterii avizului de mediu pentru planuri/programe, acordului de mediu pentru proiecte, avizului Natura 2000, autorizaţiei/autorizaţiei integrate de mediu pentru activităţi, precum şi autorizaţiei pentru activităţile de recoltare, capturare, achiziţie şi comercializare a florilor de mină, a fosilelor de plante şi fosilelor de animale vertebrate şi nevertebrate, precum şi a plantelor şi animalelor din flora şi, respectiv, fauna sălbatică.
(6) Documentele solicitate titularilor de planuri/programe/ proiecte/activităţi de către ACPM în cadrul procedurilor de reglementare vor fi transmise de către titular, la solicitarea ACPM, administratorilor/custozilor/autorităţii responsabile în vederea emiterii avizelor.
(7) Pe baza documentelor prevăzute la alin. (6), administratorii/custozii ariilor naturale protejate/autoritatea responsabilă emit(e) avize înainte de emiterea actelor de reglementare menţionate la alin. (5), conform prevederilor prevăzute în anexa nr. 10. Avizele conţin principalele motive şi considerente care au stat la baza deciziei de emitere a avizului favorabil/nefavorabil al administratorilor/custozilor ariilor naturale protejate.
(8) În cadrul procedurilor de revizuire a actelor de reglementare emise anterior de către ACPM pentru care administratorul/custodele ariei naturale protejate/autoritatea responsabilă a emis avizul se solicită revizuirea acestuia din urmă dacă au intervenit modificări care pot afecta integritatea ariei naturale protejate sau obiectivele de conservare pentru care a fost desemnată.

Extas Anexa 10

 d) administratorii şi custozii pot solicita informaţii suplimentare în termen de 15 zile de la primirea unei cereri de avizare, respectiv în termen de 3 zile pentru activităţile de recoltare/capturare a speciilor sălbatice de floră şi faună, în scopul comercializării;
f) termenul de emitere a avizului administratorului/custodelui este de 30 de zile de la primirea solicitării cu documentaţie completă şi/sau de la primirea informaţiilor suplimentare, dacă nu este prevăzută altă perioadă într-un alt act normativ sau în procedurile de reglementare prin care s-a solicitat avizul administratorului/custodelui;
g) termenul de emitere a avizului administratorului/custodelui pentru activităţile de recoltare/capturare a speciilor sălbatice de floră şi faună, în scopul comercializării, este de 5 zile de la primirea unei solicitări cu documentaţie completă sau de la primirea informaţiilor suplimentare;

Descarcă formulare cerere aviz

Descarcă OM 1447 din 2017 complet

Modificari legislative emitere avize

Începând cu data de 19.12.2017 a intrat în vigoare Ordinul nr. 1447 din 2017 privind aprobarea metodologiei de atribuire în administrare și custodie a ariilor naturale protejate care abrogă Ordinul nr. 1052 din 2014.

Read more ...

Anunţ plan de management

RNP ROMSILVA - ADMINISTRAŢIA PARCULUI NATURAL APUSENI R.A. anunţă publicul interesat asupra declanşării etapei de încadrare în vederea obţinerii avizului de mediu pentru Planul de management al Parcului Natural Apuseni și al siturilor Natura 2000: ROSCI0002 Apuseni, ROSCI0016 Buteasa și ROSPA0081 Munţii Apuseni - Vlădeasa

 

Read more ...

Informaţii generale privind avizarea activităţiilor

Documentele necesare în vederea obţinerii avizului se depun în copie la secretariatul APNA, cu ştampile şi semnături lizibile, într-un dosar plic la care se anexează un suport magnetic care să conţină toate documentele în format electronic (.jpg, .pdf sau .doc). Persoana care preia documentaţia va verifica toate documentele şi în format electronic. Documentaţia nu va fi înregistrată decât dacă, în urma verificării, aceasta conţine toate documentele specificate în prezenta procedură. În vederea emiterii avizului, APNA îşi rezervă dreptul de a solicita informaţii suplimentare.

            Pentru activităţile care presupun achitarea unui tarif de avizare, se vor înregistra şi procesa doar dosarele însoţite de chitanţa care atestă achitarea acestui tarif. Tariful se încasează la sediul APNA din localitatea Sudrigiu, nr. 136, comuna Rieni, jud. Bihor, sau poate fi achitat prin Ordin de Plată bancar.

Tarifele sunt menţionate la fiecare secţiune din prezentul document, pe tipuri de activităţi (TVA inclus). În tabelul din Anexa I se regăseşte lista centralizată a tarifelor.

Solicitările depuse vor fi analizate şi, după caz, avizate de către APNA în termen de:

  • 15 zile calendaristice de la primire pentru solicitările care nu necesită consultarea Consiliului Ştiinţific
  • 30 zile calendaristice de la primirea cererii pentru solicitările care necesită consultarea Consiliului Ştiinţific,

sau de la data primirii solicitărilor suplimentare.

Contact
Administraţia Parcului Natural Apuseni,
Centrul Administrativ şi de Vizitare Sudrigiu 417419 comuna Rieni, jud. Bihor fax 0259/329339, tel 0372/702242 e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Persoanele desemnate pentru prelucrarea dosarelor vizând diferite categorii de activităţi care fac obiectul avizării se desemnează prin decizii interne ale APNA.

Date de identificare fiscală ale APNA:
Denumire: RNP-Romsilva APNApuseni RA
Cont Trezorerie Beius: RO84TREZ0785069XXX001618
Cont Lei: RO97BRDE050SV39011930500
Cont Euro: RO97BRDE050SV39118770500
Banca: BRD Beiuş
CUI: RO25741956

Contact

R.N.P. - Romsilva Administraţia Parcului Natural Apuseni R.A.

Loc. Sudrigiu, nr. 136, Com. Rieni, Jud. Bihor

COD 417419, Romania

 

Tel: +40 372 702 242

Fax: +40 259 329 339

 

http://www.parcapuseni.ro

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Comunicate pentru speologi